چرا باید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟؟؟

چرا باید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟؟؟

مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی برای افرادی که از طریق اینستاگرام و تلگرام کسب درآمد می‌کنند؛ بعضا زیاد واضح نیست که در این مقاله قصد داریم، به مهم‌ترین نکاتی که لازم است
کانون تبلیغاتی ارغوان شاهرود
1400/1/16
0 نظر


چرا باید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟؟؟

مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی برای افرادی که از طریق اینستاگرام و تلگرام کسب درآمد می‌کنند؛
بعضا زیاد واضح نیست که در این مقاله قصد داریم، به مهم‌ترین نکاتی که لازم است
شما آن را بدانید اشاره خواهم کرد. چرا باید سایت داشته باشیم؟
شرکت‌های بزرگ ایرانی
در چند سال اخیر فعالیت خود را در فضای دیجیتال افزایش دادند. چرا که متوجه
پتانسیل قدرتمند دسترسی به مخاطبان بیشتر را با توجه به تغییر و تحولات درک
نمودند. در این میان شرکت‌ها، کسب و کارهای کوچک و خویش‌فرما نیز به اهمیت حضور در
اینترنت پی بردند.
برای ادامه حیات و بقا
کسب و کار آفلاین خود ما نیازمند استفاده از مولتی چنل و کانال‌های جذب
مختلف مخاطب از طریق اینترنت هستیم. باید این واقعیت را بپذیریم که برای
رقابت بدون داشتن فروشگاه اینترنتی هیچ شانس موفقیتی در بازار فعلی کشورمان
نخواهیم داشت. همیشه به این موضوع به صورت‌های مختلف اشاره نمودم، که شما قبلا
باید با هزینه‌های تبلیغاتی بیشتر که صاحبان رسانه نفع بیشتری از آن می‌بردند؛
استفاده می‌کردید.
چرا مزایای داشتن سایت در کسب و کار اینترنتی این قدر حیاتی است؟
ولی در حال حاضر هر کسب
و کاری در هر مقیاس و اندازه‌ای که باشد؛ می‌تواند برای کسب و کار خود یک تریبون و
رسانه جذابی را برای مخاطبان داشته باشد. در پنج تا ده سال پیش، رقابت برای نتایج
جست و جوی محلی، بسیار کمتر از امروز بود. ولی حالا شما باید علاوه بر SEO از روش‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ هم بهره
ببرید. تا بتوانید حضور خود را با داشتن فروشگاه اینترنتی در اینترنت تثبیت بکنید.
همچنین از رسانه‌های که
مخاطبان بیشتری را توانستند جذب نمایند استفاده حداکثری نمایید. الان در برخی
موارد رقابت تا حدی افزایش یافته است که تبلیغات گوگل ادوردز هم با بودجه کم جواب نمی‌دهد.
البته این را باید متذکر شوم که در برخی از رشته‌ها این وضعیت حاکم نیست. شما حتی
بدون سئو و بهینه‌سازی سایت هم با تبلیغ کلیکی و هدفمند گوگل هم می‌توانید نتایج
خوبی را دریافت نمایید.
حتی اگر شما یک فروشگاه
اینترنتی بسیار حرفه‌ای هم طراحی نمایید؛ همانند یک فروشگاه شیک در وسط یک کویر
است؛ که باید برای آن امکانات حمل و نقل مسافر مثل جاده‌کشی، هوایی، ریلی را فراهم
نمایید. پس شما فقط با داشتن فروشگاه اینترنتی، یا پیج اینستاگرام و کانال تلگرام
نمی‌توانید به موفقیت خاصی دست یابید.
بنابراین علاوه بر حضور
در اینترنت با داشتن فروشگاه اینترنتی، اقدام نمایید. حتما باید از روش‌های مختلف
دیجیتال مارکتینگ و غیردیجیتال استفاده نمایید. شما در اینستاگرام شاید به مخاطبان
بیشتری دست یابید ولی هیچی تضمینی در پایداری این ارتباط با شما وجود ندارد. یعنی
شما در یک پلتفرمی همانند اینستاگرام با محدودیت‌های بسیاری درگیر هستید.
برای اعتمادسازی و
تبدیل مخاطب به مشتری در میان ده‌ها رقیب دیگر فرصت و شانس کمتری دارید. بنابراین
مزایای داشت فروشگاه اینترنتی را حتما چندین بار بخوانید؛ تا واقعا به مزیت‌های
داشت فروشگاه اینترنتیپی ببرید. به طور حتم درآمد شما را حداقل ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.
اما مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی برای رونمایی از کسب و کار شما
به دلایل زیر الزامی است:
داشتن پایگاه مرکزی برای مدیریت بهتر رسانه مختص خودتاناعتمادسازی با دادن اطلاعات مفید در اختیار مخاطب بدون هیچ محدودیت حجمی و زمانیامکان هدایت کاربران برای درک عملکرد و هدف کسب و کار ماناوبری و هدایت مخاطبان به سمت اقداماتی که ما بیشتر خواهان آن هستیمغربالگری خیلی عالی و تشخیص مشتری از نامشتریاستفاده از رسانه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ برای بهره‌برداری حداکثری از فضای دیجیتالعدم محدودیت در معرفی محصول و خدمت به مشتریان بالقوه در بازار هدفکاهش هزینه‌های نرخ جذب یک مشتری به واسطه یک سایتدسترسی به اطلاعات ارتباطی با مشتریان برای جلب اعتمادشانایجاد پایگاه داده و بانک اطلاعاتی مشتریان که با افزایش تعداد رکوردهای آن ارزش بیشتری پیدا می‌کند.دسترسی به مشتریان بالقوه‌ای که می‌تواند ارزش دارایی‌های دیجیتالی شما را بالا ببرد.
برای راه اندازی و طراحی سایت چقدر باید هزینه کنیم؟
الان داشتن فروشگاه
اینترنتی کار چندان سختی نیست؛
شما با صرف کمترین
هزینه و بدون برون سپاری می‌توانید سایت خود را داشته باشید. بنابراین دیگه بهانه‌ای
برای اینکه برای موفقیت خودتان کاری انجام ندهید؛ نمانده است. فقط کافی است که
شروع به تلاش مداوم همراه با افزایش مهارت و دانش خودتان از بازار آنلاین بکنید.
تا در کمتر از شش ماه یک مسیر پرچالش را به روزنه‌های موفقیت تبدیل نمایید.
فروشگاه اینترنتی بهترین مسیر برای کارآفرینی
مسلما خیلی از افرادی
که در زندگی به دنبال ارزش‌آفرینی و تاثیرگذاری بیشتر بر هم‌نوعان خود هستند؛
همیشه به دنبال کشف فرصت‌هایی هستند که برای افراد عادی قابل مشاهده نیست. شور و
اشتیاق این افراد برای حل مسایل و خواسته‌های دیگران به حدی زیاد هست؛ که از هیچ،
امپراطوری بزرگی خلق می‌کنند.
یکی از بهترین ابزارها
که در قرن ۲۱ موقعیت خاصی را حتی برای اقشار ضعیف جامعه فراهم نموده است؛ اینترنت
با دنیایی از فرصت برای علاقمندان به کسب درآمد و ارزش آفرینی است. داشتن فروشگاه
اینترنتیپایگاهی قوی برای توسعه داخلی و جهانی هر کسب و کاری است؛ باید از دریچه
دیجیتال نسبت به تغییر و تحولات نگاه نماییم.
از طریق سایت می‌توانید
به راحتی با مشتریان‌تان در تعامل باشید. تمامی عملیات‌های بازاریابی و فروش را به
صورت دیجیتال انجام دهید. یعنی شما در این صورت به مشتریان بیشتری می‌توانید سرویس
بدهید. چون خود مخاطب هم بخش مهمی از کارها را به عهده می‌گیرد؛ تا در زمان و
هزینه‌های شما صرفه‌جویی گردد.
ابزارهای فوق‌العاده در بازاریابی و فروش
امکانات بسیاری را می‌توانید
به سایت خودتان با صرف کمترین هزینه اضافه نمایید. این یعنی شما در حال خواب و سفر
نیز می‌توانید خودکار همیشه درآمد داشته باشید. این مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی
به حدی است که می‌توان یک کتاب ۳۰۰۰ صفحه‌ای را برایش نگاشت. پدیده درآمد غیرفعال
یعنی فروشگاه اینترنتیکه کسب و کار شما را به ماشین پول‌سازی تبدیل می‌نماید.
امکانات بی‌نظیری که در
سایت‌تان تعبیه می‌کنید؛ به شما این امکان را می دهد که با کمترین کارمندان و حتی
به تنهایی از اینترنت درآمد کسب نمایید. مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی به حدی است
که شما نمی‌توانید به این راحتی از آن صرف‌نظر کنید. شما اگر فرد توانمندی در
اداره و مدیریت فرآیندهای فروشگاه اینترنتی باشید؛ مسلما تمامی عملیات‌های فروش،
حسابداری و ارسال سفارش را به طور خودکار می‌توانید مدیریت نمایید.
دسترسی همیشگی به مخاطبان و مشتریان
شما با کسب اجازه از
خود افراد می‌توانید بر روی آن‌ها بدون محدودیت زمانی بازاریابی کنید. یعنی محصول
و خدمات خودتان را با بازاریابی اجازه‌ای همیشه به مشتریان بالقوه و بالفعل کسب و
کارتان می‌توانید معرفی نمایید.
شما با داشتن سایت هر
زمانی که دوست داشتید، می‌توانید برای افزایش تعامل با کسب و کارتان با آن‌ها
ارتباط بگیرید. از آن‌ها بخواهید که تولید محتوای شما را بخوانند، ببینند و بشنوند
و در مورد آن‌ها نظرات خودشان را به شما ارایه دهند. یا محصول و خدمات جدید خودتان
را به آن‌ها معرفی نمایید.
نکته‌ قوت هر فروشگاه
اینترنتی بانک اطلاعاتی مشتریان آن سایت است که ارزش برند شما و حتی فروش شما را
تعیین می‌کنند. این لیست در حکم دارایی دیجیتالی ارزشمندی است که می‌تواند در کمتر
از یک روز برای شما چندین ده میلیون فروش و سود ایجاد نماید.
چنین قابلیتی فقط با
داشتن سایت ممکن می‌شود. اغلب ما به خاطر دید سنتی و محدودی که به توانایی خلق پول
یک کسب و کار داریم. خیلی دیر این موضوع را می‌پذیریم؛ در حالی که اگر با خدمت
صادقانه به علاقمندسازی مخاطب بپردازیم؛ مسلما به دریایی از ثروت دسترسی خواهیم
داشت که غیرقابل باور است.
برندینگ آنلاین با هزینه‌ کمتر
برندینگ یکی از
موضوعاتی که حتی در کسب و کارهای سنتی باید به آن توجه نمود. دلیلش هم به این برمی‌گردد
که شما در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید؛ مسلما رقیب‌های بزرگ و کوچک زیادی وجود
دارند. بنابراین شما تنها اگر به محصول خودتان فقط به کیفیتش توجه نمایید. یعنی
بازی رقابت در افزایش سهم بازار را به رقبا خواهید بخشید.
بنابراین لزوما توجه به
داشتن فروشگاه اینترنتی از اهمیت خاصی برای برندینگ برخوردار است. در حال حاضر
علاوه بر داشتن محصول با کیفیت حتما خوشنامی و برندسازی را باید مدنظر قرار دهید.
پس پایه اول برندینگ آنلاین فقط و فقط با داشتن سایت ممکن می‌شود.
اکثر برندهای موفق
داخلی و خارجی همه مدیون داشتن وب‌سات قدرتمند هستند. معتقدم که بدون داشتن سایت
اصلا این ایده غیرممکن است. شما با ساخت برندتان در فروشگاه اینترنتی با ارایه
خدمات و محصولات شروع می‌شوند. تا اینکه آرام آرام نام تجاری شما را در هنگام نیاز
مجدد به چه صورتی به خاطر می‌آورند.
بینش و دید بلند مدت در مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی
شما تنها در صورتی در
یک صنعت و کسب و کار موفق خواهید شد؛ یک بینش و نگاه وسیع و بلندمدتی را باید
طراحی کنید. شما با داشتن فروشگاه اینترنتی یعنی به حیطه فعالیتی‌تان جان تازه‌ای
می‌بخشید. این توانایی شما را صاحب رسانه‌ای قدرتمند می‌نماید که رهبری آن فقط و
فقط به عهده خودتان هست. در حالی که شما برای تبلیغ محصول‌تان در تلویزیون باید از
هزار توی مارپیچ عبور می‌کردید؛ ضمنا هزینه‌ بالایی را صرف می‌نمودید.
اما الان شما در ۵
دقیقه می‌توانید صاحب تریبون اختصاصی کسب و کار خود شوید. در واقع می‌توان گفت
سرمایه دیجیتالی شما بر پایه فروشگاه اینترنتی شکل می‌گیرید.  با گذر عمر آن
و تدوین استراتژی تولید محتوا بر گرانبها بودن وارزش آن می‌افزایید. در حقیقت
دارایی دیجیتالی شما محسوب می‌شود. ضمنا هر روز بر تعداد کاربران‌ و فالورهایتان
می‌افزایید؛ این یعنی هر روز ارزش دارایی‌های معنوی شما افزایش می‌یابد.
نگاه شما به فضای
آنلاین و فرصت دستیابی به مشتریان بالقوه چیزی است که با بینش کوتاه‌مدت نمی‌تواند
شکل بگیرید. مسلما ارزش سایت شما در شروع صفر است؛ اما به مرور زمان چنان ارزشی
پیدا می‌کند که کسب و کارتان را به رقیبی بی بدیل تبدیل می‌نماید.
موتورهای جستجو و قیمتی که سایت از آن می‌گیرد.
یکی از پتانسیل‌های
گسترده بی‌رقیب که در ایران فقط افراد هوشمند هستند؛ که به آن بها می‌دهند. تولید
محتوا و بهینه‌سازی سایت متناسب با الگوریتم‌های گوگل، ثروتی عظیم برای خیلی از
کسب و کارها می‌آفریند. نقطه قوت و برجسته گوگل این است که مشتریان هدفمند را به
سمت شما هدایت می‌کند.
الان seo و سئو قدرتی به کسب و کار شما می‌دهد که باورتان
نمی‌شود. رقابتی شدید در کسب جایگاه و رتبه بالاتر در خیلی از حیطه ها هنوز شکل
نگرفته است. پس مدیران کسب و کارها اگر می‌خواهید در ۱۰ سال آینده کسب و کارتان
دوام یابد؛ حتما همین امروز و امشب برای داشتن فروشگاه اینترنتی اقدام نمایید.
گوگل هم مانند هر کسب و
کار قدرتمند دیگری به دنبال محتوای عالی برای ارایه به مشتریانش هست. پس شما با
داشتن تلگرام و اینستاگرام یک نعمت بزرگ را از دست می‌دهید. نباید خودتان را محدود
به فعالیت در پلتفرم‌ها نمایید؛ ارزش کسب و کار شما می‌تواند ۱۰۰ بار بیشتر از این
شود. اگر تنها فقط یک تیر خلاص برای کسب و کار خود دارید، آن را بر روی سایت
سرمایه‌گذاری کنید.
چرا اولین گام نباید شروع از تلگرام و اینستاگرام باشد؟
فونداسیون و پایه یک
کسب و کار نباید در فضای دیجیتال روی پلتفرم‌هایی که یک روز هستند؛ و فردا به هر
دلیلی ممکن است نباشند؛ پی‌ریزی کرد. چالشی‌ترین قسمت موضوع این است که شما در این
پلتفرم‌ها با رقبای مستقیم و غیرمستقیم زیادی رقابت می‌کنید. یعنی شاید حرف‌های
شما، محصولات و خدمات‌تان در حد یک ثانیه هم دیده نشوند.
دلیلش هم بیشتر به این
موضوع ربط دارد که مخاطب بیشتر برای سرگرمی به آن مراجعه کرده است. مطمئنا اولین
چیزی که برای خرید یک محصول و خدمت می‌گردیم؛ گوگل است. یکی از پتانسیل‌های مهم
یعنی فیس‌بوک که می‌توانست خیلی قبل از اینها موجب رونق کسب و کارها گردد؛ بلوکه
شده است.
تلگرام هم حدود هشت ماه
پیش کاملا فیلتر شد؛ خیلی از کاربران دیگر به راحتی نمی‌توانند به آن دسترسی داشته
باشند. پس اینستاگرام هم می‌تواند به چنین پایان نافرجامی دچار شود. پس چرا در این
سراب و پاساژی اجاره‌ای کسب و کارمان را بنا کنیم که هیچ امیدی به زنده بودن آن در
بازار آنلاین کشورمان نیست.
شما در قدم اول می‌توانید
از سایت شروع کنید؛ اما برای افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان می‌توانید از
اینستاگرام هم در کنارش بهره بگیرید. آن موقع است که معنی دارایی دیجیتال را به
خوبی درک خواهید کرد. داشتن یک چشم‌انداز مناسب می‌تواند شما را از هدر رفت عمر و
سرمایه‌تان حفظ نماید.
با تثبیت حضور خودتان
در اینترنت هر ابزار دیجتالی به کمک شما می‌آید؛ حتی شما به راحتی می‌توانید مشتری
را از نا مشتری تشخیص داد. اما چنین نرخ تبدیلی فقط با داشتن سایت ممکن می‌شود.
بنابراین راه‌گریزی ندارید که در ابتدا از سایت شروع نکنید. رسانه‌ای که بدون
پلتفرم‌ها هم می‌تواند دارایی دیجیتالی شما را چندین برابر ارزشمند نماید.
اعتبار آنلاین برای کسب و کار شما
همان‌طوری که مشتریان‌تان
دردنیای واقعی انتظار آدرس و محل کسب وکارتان هستند. همین انتظار را در دنیای
دیجیتالی هم خواهند داشت. یکی از موضوعاتی که شما دوستان عزیز کمتر به آن توجه می‌کنید؛
شما یک ترافیک سنگین را با حضور فقط در اینستاگرام و تلگرام از دست خواهید داد.
همان‌طور که اشاره‌کردم
یک فروشگاه اینترنتی در حکم یک رسانه و تریبون کسب و کار است. همیشه در هر ساعتی
از شبانه‌روز در دسترس مشتریان و مخاطبان است. پس شما شانس بیشتری در دیده شدن و
برند شدن در جامعه بازار هدف خواهید داشت. برای معرفی خدمات و محصولات خود به
بازار هدف گسترده‌ای دسترسی خواهید داشت. شما هیچ محدودیتی در موقعیت‌سازی برند
تجاری و شخصی خود نخواهید داشت.
جالب است بدانید، که
حتی می‌توانید متقاعدسازی افراد را به صورت دیجتالی و آنلاین انجام دهید. یعنی
انرژی کمتری را در روبه رو شدن مستقیم با مشتری صرف خواهید کرد. داشتن سایت باعث
خودکار سازی فرآیند فروش کسب و کار شما می‌شود. شما با به کارگیری دیجیتال
مارکتینگ می‌توانید به خوبی مشتریان خود را مدیریت نمایید. اگر مزیت خوبی را نسبت
به رقبا ارایه دهید؛ مسلما خیلی زود فروشگاه اینترنتی‌تان شناخته خواهد شد.
شما با طراحی یک سیستم
فروش خودکار آنلاین در سایت و اپ‌ می‌توانید جهت متقاعدسازی راحت‌تر عمل کنید. آن‌ها
با دریافت یک هدیه و پیشنهاد رد نشدنی آدرس ایمیل خودشان را در اختیارتان می‌گذارند.
از آن گذشته به شما اجازه می‌دهند که محصولات و خدمات خود را همراه با اعتمادسازی
و اعتبارسازی معرفی نمایید. این یعنی تولید سرنخ و لیدهای بیشتر برای تشخیص
مشتریان از نامشتری‌ها به راحتی فقط یکی از مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی است.
سال ۲۰۱۷ در ایالت
متحده امریکا، مصرف کنندگان از اینترنت حدود ۴۵۴ میلیارد دلار برای خرید محصول و
خدمت پرداخت کردند. این میزان در مقایسه با سال ۲۰۱۶ حدودا ۱۶% افزایش داشته است.
پیش‌بینی‌های معتبر نشان‌دهنده این است که فروش‌های آنلاین در سال‌های آینده با
سرعت بیشتری رشد خواهد کرد. این رقم به بیش از ۶۸۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ خواهد
رسید. همچنین در کانادا درآمد صنعت تجارت آنلاین در سال ۲۰۱۵، ۲۷ میلیارد دلار بود
که این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۴۵ میلیارد دلار رسید.
تجارت آفلاین هنوز
محبوبیت خود را از دست نداده است. اما قبل از اینکه بخواهد متریان بالقوه و راغب
کسب و کار شما تصمیمی بگیرد؛ حتما به سایت‌های مرتبط سرخواهد زد. اگر شما روی
داشتن فروشگاه اینترنتی سرمایه‌گذاری کنید؛ مسلما تجارت حضوری شما هم رونق بیشتری
خواهد داشت. این توان فقط در اختیار کسانی هستند که بتوانند اطلاعات مفیدی را در
مورد خواسته و نیاز مشتریان در اختیارشان قرار دهند.این وضعیت باعث رونق کسب و کار
شما شده و در نهایت سود شما را به حداکثر خواهد رساند.
رشد روزافزون کاربران اینترنتی
طبق گزارشاتی از سوی
مؤسسات تحقیقاتی همچون وی آر سوشئل و هوت سوئیت در ژانویه ۲۰۱۸ تعداد کاربران
اینترنت از مرز ۴ میلیارد گذشت، نیمی از جمعیت جهان حالا دارند؛ از اینترنت
استفاده می‌کنند که یک چهارم از یک میلیارد این آمار کاربران اینترنت تازه وارد در
سال ۲۰۱۷ بودند. در حال حاضر، کاربران اینترنتی در امریکا و کانادا ۸۸.۵% از جمعیت
را تشکیل می‌دهد که در ایران نیز این آمار به بیش از ۴۰ میلیون کاربر رسیده است.
با تغییرات گسترده در
حوزه موبایل و اینترنت اشیا(IOT)
از چند سال قبل, اکنون
کسب و کارها بهتر می‌توانند از امکانات گسترده‌ای که این تکنولوژی‌ها در زمینه
اپلیکیشن‌ها و فروشگاه اینترنتی ارائه می‌دهند؛ استفاده کنند. دیتاماینینگ هم که
الان اهمیت و جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. کمپانی‌های بزرگی همچون اپلا، فیسبوک
و آمازون بیشتر از این معدن طلا استفاده خواهند کرد. پس قبل از اینکه شما این فرصت
بزرگ را از دست بدهید؛ البته نه برای داخل کشور بلکه در خارج از ایران هم می‌توانید
به صورت گسترده فعالیت خودتان را توسعه دهید.
حالا شما از این قابلیت‌های
تکنولوژی چطور در راستای توسعه و به روز رسانی کسب و کارتان بهره می‌برید؟
چرا داشتن فروشگاه
اینترنتیدر حال حاضر امری اجتناب‌ناپذیر است؟
آیا غیر از این است که
تنها راه نجات کسب و کارهای کوچک در خدمات، تولید و تجارت چیزی جز داشتن فروشگاه
اینترنتیاست؟
کوچک بودن کسب و کار،
دلیل مناسبی برای نداشتن فروشگاه اینترنتینیست. چون در ایران متاسفانه قدرت و
پتانسیل اینترنت چندان توسط مدیران کسب و کارها، خویش‌فرمایان و افراد درک نشده
است. قبل اینکه توسط رقبای تجاری بزرگتر ایده و کسب و کارتان از بین رود؛ این تنها
فرصتی است که برای ما در قرن بیست و یک ارایه شده است.
نادیده گرفتن اینها در
نهایت خسارت جبران‌ناپذیری را بر پیکره کسب و کار بزرگ و کوچک‌تان وارد می‌کند.
دلایل مهمی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد؛ شما را باید به همسوئی و استفاده
موثر از این فناوری و نعمت بزرگ ترغیب نماید. اگر همیشه آرزوی ساخت کسب و کار
بزرگی را داشتید الان فرصت دیده شدن در اینترنت خیلی راحت‌تر از چند سال آینده
است. مشتریان تان از شما انتظار داشتن فروشگاه اینترنتی را دارند.
الان خودتان از کجا به
این مقاله دست پیدا کردید، مطمئنا می‌گویید که از گوگل پس شما چرا نمی‌خواهید که
بهترین راه را امتحان کنید. الان ثروت در همه جای دنیا به نظرم با اینترنت عادلانه
توزیع شده است. از این بابت هم باید خدا را شاکر باشیم که هر فردی با جذب دانش و
مهارت فناوری اطلاعات می‌تواند به صورت ارگانیک سیل عظیمی از مشتریان را حتی به
رایگان به سوی کسب و کار ترغیب نماید.
بالای ۶۰% از افراد در
دنیای گوگل، خدمات و محصولات خود را جستجو می‌کنند. در ایالات متحده آمریکا این
میزان به ۹۷% می‌رسد. آیا حاضرید که مشتریان‌تان به خاطر نداشتن وب سایت، به رقبای
خود واگذار کنید؟
الان انتخاب با شما است که
این پتانسیل بی‌نظیر دستیابی به مشتریان بالقوه را از دست بدهید یا دریابید.
شما می‌توانید انتخاب
کنید که مشتریان نام تجاری و برند شما را بیشتر به یاد آورند. یا به کل فراموش
کنند، پس با همگام شدن با تغییرات رفتار مصرف‌کنندگان و حضور در جایی که مشتریان
بالقوه زیادی وجود دارند این پتانسیل را هر چه سریع‌تر دریابید. وقتی مشتریان نتوانند
شما را در وب و دنیای دیجیتال پیدا کنند در واقع دیگر شما برای آنها وجود نخواهید
داشت.
اگر در کسب و کارتان
حرفه‌ای هستید؛ لطفا حرفه‌ای عمل کنید و بمانید.
باید برای مشتریان
بازار هدف حرفه‌ای به نظر برسید. تنها یک گام برای تثبیت حضور خود در تجارت آنلاین
فاصله دارید؛ آن هم تصمیم جدی برای عملی ساختن فروشگاه اینترنتی هست. از طریق
داشتن سایت هم کسب اعتبار کنید؛ هم مشتریان زیادی به دست بیاورید. با این کار برند
و نام تجاری‌تان در ذهن مشتریان ماندگار خواهد شد. فکر نکنید که در یک شهر کوچک و
کجای ایران هستید؛ به این فکر کنید که مشتری در جایی که حضور دارد، فقط باید حضور
داشته باشید.
توانایی بیشتر در در جذب سهم بیشتر از بازار بالقوه
فراموش نکنید که هنوز
الان خیلی از کسب و کارهای کوچک دارای فروشگاه اینترنتینیستند. پس شما در حیطه‌ای
که فعالیت می‌کنید فقط افراد کمی به صورت آنلاین و جدی به دیجیتال مارکتینگ می‌پردازند.
هر زمان مشتریان راغب در گوگل محصول یا خدمت شما را جستجو کنند، رقبای شما فقط به
خاطر سریع عمل نمودند؛ در آن جستجو حضور و شما حتما گزینه‌ای نخواهید بود که در
نتایج نمایان می‌شود.
در دسترس بودن ۲۴ ساعته
کسب و کار بدون تعطیلی فقط در داشتن فروشگاه اینترنتی ممکن می‌شود. بعضی افراد
ترجیح می‌دهند که به جای تماس های تلفنی، محصولات و خدمات خودشان را در وب سایت‌ها
مرور و جستجو کنند. الان فاکتور اطلاعات مفید و همیشه دردسترس بودن، عامل تعیین
کننده‌ای است. در هر ساعتی در شبانه روز، این کار قابل انجام است. حتی در نیمه‌های
شب که هیچ شرکت و تلفنی پاسخگو نیست؛ شما می‌توانید حضور داشته باشید.
شما با گسترش بازاریابی
خود در فروشگاه اینترنتی، فراتر از مکان کسب و کارتان عمل می‌کنید. مشتریان در
خارج از محله، شهر، کشور و قاره می‌توانند به شما دسترسی داشته باشند. محصول و
خدمت شما را ببینند و خریداری کنند. فروشگاه اینترنتی‌تان اولین گامی است که باید
ایجاد نمایید.
خیلی مهم است که شما با
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در هر ساعت و دقیقه از شبانه روز، حتی روزهای تعطیل و
در ۳۶۵ روز سال فروش و بازاریابی خود را به صورت اتوماتیک یک‌بار تنظیم نمایید؛
برای مدت‎ها از آن استفاده نمایید. حتی زمانی که خواب یا
در مسافرت هستید، می‌توانید فروش و درآمد غیرفعال ایجاد نمایید.
اولین کاری که با طراحی
سایت فراهم می‌کنید؛ دسترسی داشتن به اطلاعات تماس علاقمندان است؛ که با تزریق
اطلاعات مفید و دادن اطمینان بیشتر به آن‌ها خیلی سریع می‌توانید به فروش دست
یابید. پس جهت گسترش کسب و کارتان حتما جمع‌آوری ایمیل و راه‌های تماس مخاطبان
بالقوه رادر راستای طراحی فروشگاه اینترنتی خود قرار بدهید.
احساس خوب با اطلاعات
مداوم که در اختیار مخاطبان قرار دادن تنها کاری است که شما در فروشگاه اینترنتی
باید انجام دهید. فروشگاه اینترنتیخوب و موفق باید بتواند محتوای ارزشمندی را
تولید و در اختیار مخاطبان قرار دهد. دریافت اطلاعات مفید می‌تواندحس خوبی را به
آن‌ها منتقل نماید. برنامه ریزی منظمی را باید برای به روز رسانی و تولید محتوا
باید داشته باشید. فروشگاه اینترنتیشما همانند یک رسانه زنده است که می‌تواند در
انتقال حس برند وحس خوب برای بازدیدکنندگان موثر باشد.
برای رقابت نه تنها داشتن فروشگاه
اینترنتی الزامی است بلکه باید متفاوت هم باید عمل کنید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر